ENG
NYHEDSBREV

FRA FLOW TIL ON DEMAND

22. august 2018

Få en helt ny værktøjskasse, som kan styre publicering og indholdsudvikling i en digital tidsalder.


Det største paradigmeskifte siden farvefjernsynet!

På få år er de 20-29-åriges daglige forbrug af flow-tv faldet fra 3,5 time til godt én time. Andelen af målgruppen, som ikke har et TV i hjemmet er i samme periode vokset fra 4% til 30%. TV er midt i det største paradigmeskifte i årtier, og både broadcastere og producenter skal genopfinde sig selv for at lykkes i en digital tidsalder.

Broadcastere er verdensmestre i flow og har en velafprøvet værktøjskasse, som sikrer helstøbte kanaler, der fastholder seerne, maksimerer share, udnytter variationer over dagen, ugen og året osv.
Men flow-logikken fungerer ikke digitalt. I en digital virkelighed vælger brugerne ikke kanaler, men er frisat til at vælge hvad de vil se og hvornår. Hvert eneste program skal vælges aktivt til, og kravene til både indhold og publicering er grundlæggende anderledes end på flow.

I denne session præsenterer Peter Rosberg og Emma Kronqvist visionen for DRTVs fremadrettede position i streamingmarkedet, og giver et bud på en helt ny værktøjskasse, som kan styre publicering og indholdsudvikling i en digital tidsalder.

Derudover giver redaktionsleder i DR Ung, Andreas Gabrielsen, en række konkrete eksempler på, hvordan denne værktøjskasse bliver taget i brug i udviklingen og produktionen af programmer til DR3, som alle målrettet bliver skabt til digital publicering på DRTV.

Denne session er tilrettelagt af medlemmer fra Programudvalget Emma Kronqvist og Kasper Tøstesen 

 

ARRANGØR

HOVEDSPONSORER

SPONSORER