ENG
NYHEDSBREV

SPEAKERS:
ALEXANDER P. NIELSEN

INFO OM SESSIONEN:
Vandsalen
Fredag 13:30
Branche, Trends

NYE SEERTAL I EN DIGITAL TIDSALDER



Den 1. januar, 2017, gik den nye Seer-Undersøgelse fra Kantar Gallup i luften. Den indeholder flere datakilder til at kunne tilføje mere streaming (sening på PC/Laptops, tablets og smartphones) ovenpå den traditionelle tv-sening på et tv-apparat.

Desuden medførte den øgede fokus på streaming, at flere menneskers sening bliver målt, idet personer fra non tv-husstande nu er inkluderet i Seer-Undersøgelsen. Endelig blev også tidsforskudt sening inkl. 1-7 dage sat inkluderet som en del af de officielle seertal.

Alexander Nielsen fra TV 2 (Formand for Styregruppen for den nye Seer-Undersøgelse i Danmark) og Dennis Christensen fra DR (Leder af DR Medieforskningen) vil gennemgå konsekvenserne af ovenstående ændringer for seertallene i markedet, herunder give bredere perspektiver følgende spørgsmål og mange flere: Hvad er et seertal i forhold til andre brugstal i markedet? Kan man i det hele taget stole på seertallene længere? Når vi ser på de første 6 måneder med vores nye Seer-Undersøgelse, hvor meget tv-indhold bliver da streamet totalt? Hvordan ser forskellene ud mellem unge og ældre, kvinder og mænd? etc.

Hvis seerne og seertallene betyder noget for dig i dit daglige arbejde, så er denne session noget for dig. 
 


SESSIONS

 

ARRANGØR

PARTNERE OG HOVEDSPONSORER