ENG
NYHEDSBREV

SAVING THE TV EXPERIMENT WITH JUSTIN SCROGGIE

20. juni 2017

Seere oversvømmes med såkaldte "eksperimenter" på tv. Men vil det ødelægge genren eller kan tv-industrien finde den udvikling, der er nødvendig for at holde genren frisk og original?


Når du tænder dit fjernsyn, er der en god chance for, at du vil løbe ind i et nyt "socialt eksperiment". Eksperimenter er i høj efterspørgsel blandt tv-stationer rundt om i verden, og det ser ud til, at der ikke er nogen grænse i forhold til, hvad du kan mærke som et "eksperiment" i disse dage.

Men hvad er et "tv-eksperiment"? Hvilke er de hotteste eksempler på genren i øjeblikket? Hvorfor er de så attraktive for købere og seere? Og hvorfor fejler nogle af dem?

Format Doctor Justin Scroggie vil tage publikum på en rejse gennem nogle af de mest - og nogle få af de mindst - succesfulde eksperimenter på TV. Justin vil sætte sig for at definere, hvad et ægte eksperiment er, og hvad der virker, og hvad der ikke gør. Og dermed afsløre, hvordan skabere og tv-stationer kan forny genren.

Programchef for TV 2, Thomas Breinholt og kanalchef på DR3, Irene Strøyer, er de største købere af eksperimenter i Danmark. De vil fortælle publikum, hvorfor de bestiller så mange eksperimenter og også tilstå, om alle deres eksperimenter virkelig er eksperimenter.
 

 

ARRANGØR

PARTNERE OG HOVEDSPONSORER

FONDE OG ØVRIGE YDERE AF STØTTE

FESTIVAL PARTNERE