ENG
NYHEDSBREV

OPSKRIFTEN PÅ EN STREAMING-SUCCES

25. juli 2017

Streaming af tv-indhold fylder mere og mere. Men hvad er opskriften på en streaming-succes?


Og der sker noget særligt med seernes forhold til indholdet, når det flytter fra flow-tv og over i en streaming-situation. Streaming er det aktive tilvalg, og for at blive tilvalgt skal et program ikke bare være behagelig baggrundsstøj. Programmet skal ramme noget i brugerne, der er stærkt nok til at få dem til at trykke på ”afspil”.

Mette birk og Uffe Høy Svenningsen fra DR Medieforskning har kigget nærmere på brugernes programvalgsstrategier i en streamingsituation, på succeser og fiaskoer, og på hvilke særlige krav der stilles til det gode streaming program.

Samlet set får du opskriften på det gode streaming-program – set med medieforskerøjne. Så kom og få inspiration til hvilke ingredienser, der skal på listen til den næste satsning, der skal blive en succes på streaming.

 

ARRANGØR

PARTNERE OG HOVEDSPONSORER