ENG
NYHEDSBREV

NETFLIX - PÅ DET NORDISKE MARKED

20. juni 2017

Den store konkurrent og medspiller Netflix gæster festivalen og lukker os ind i forretningsstrategier og satsninger på det nordiske marked.


De begyndte at udleje dvd'er og vise gamle film og tv-serier. I april i år rundede Netflix 100 millioner brugere på verdensplan, og de har for altid ændret vores TV-forbrug.

Netflix kom til Danmark i efteråret 2012 og kort efter lancerede de den egenproducerede "House of Cards" - og siden har de øget deres egenproduktion af tv-serier, dokumentarfilm og spillefilm gevaldigt. I år forventer Netflix at bruge 42 milliarder kroner på nyt indhold - og de er netop nu i gang med at lave 90 nye originalproduktioner alene i Europa.   

I dag ligner Netflix altså meget mere en selvstændig broadcaster end en distrubutør af andre broadcasters indhold. De er også begyndt at schedulere udgivelsen af deres afsnit strategisk som en traditionel flowtv-kanal. Så ud over at slås med hinanden som broadcastere, skal vi også slås med Netflix og HBO. 

Netflixs "Nordic Guru" Brian Pearson, Director, International Originals, kommer og fortæller om Netflixs strategier på det nordiske marked. Hvordan kan producenterne samarbejde med Netflix og om de ønsker originalt produceret indhold indenfor både fakta og fiktion? 

 

ARRANGØR

PARTNERE OG HOVEDSPONSORER

FONDE OG ØVRIGE YDERE AF STØTTE

FESTIVAL PARTNERE